December 08, 2005

Deliciul zilei

Anthony de Mello:

Iată spre ce vă călăuzesc eu: spre conştienţa realităţii din jurul vostru. Conştienţă înseamnă să veghezi, să observi ce se întâmplă în sinea ta şi în jurul tău. "Se întâmplă" este destul de exact: pomi, iarbă, flori, animale, pietre, toată realitatea este în mişcare. Se poate observa, este vizibilă. Cât de vital este pentru fiinţa umană nu doar să se observe pe sine înşăşi, ci şi să privească întreaga realitate! Eşti prizonierul conceptelor tale? Vrei să evadezi din închisoarea ta? Atunci priveşte; observă; petrece ore întregi observând. Privind ce? Orice! Chipurile oamenilor, forma copacilor, o pasăre în zbor, o grămadă de pietre, priveşte cum creşte iarba. Intră în contact cu lucrurile, priveşte-le. Să sperăm că atunci te vei smulge din aceste tipare rigide pe care le-am creat cu toţii din ceea ce ne-au impus gândurile şi cuvintele noastre. Să sperăm că vom vedea. Ce vom vedea? Acest lucru pe care am ales să-l numim realitate, orice ar fi el dincolo de cuvinte şi concepte.
Cât de trist ar fi dacă am trece prin viaţă fără s-o vedem cu ochi de copil!

1 Comments:

Blogger † Calatorintimp † said...

"Sa vezi vita prin ochii copiilor"....frumos...doar asa devenim "nemuritori' dar nu luceferi nemuritori si reci ce aparem episodic in viata oamenilor ...modeland coonstiinte...Dupa parerea mea ar trebui sa nu mai spunem copiilor povesti...cu Elene Cosanzene...si Fat Frumos....ele nu exista in realitate...Elena Cosanzeana mea face "bara " in Japonia...iar eu nu mai sunt un Fat Frumos pe un cal alb...ci pe "cai putere(350)"...si calaresc pe drumuri Europene in cautarea fericirii....unde e viata mea?...copilaria mea?....dorintele mele?....dar coonstiinta?....ce e coonstiinta?...oare nu e subiectiva de la individ la individ...dupa educatia sa?...dupa sufletul sau?.....dar daca un om e predispus la a face mereu rau si el crede ca asa e normal?...unde e coonstiinta lui?...unde e Dumnezeul lui atunci?....Draga mea...nimic nu poate exista in lumea asta decat cu "Dragoste si Frica"....dragoste pentru EL si ce ne inconjoara...si frica de cel rau si de necunoscut....cu toate ca "necunoscutul " e tentant...de exemplu...mancam la un restaurant...si mancarea noastra e buna...dar tot aruncam un ochi la mancarea vecinilor de la alta masa...si dorim sa gustam din ce mananca ei...asta e natura umana...tentatia necunoscutului...iar uneori raportata la actiunile noastre ...ne poate termina ca oameni....scrii frumos...o sa mai revi...si mea culpa...poate am fost prea realist ...sau confuz in exprimare...apropo nu ader la campania ta "antiplagiat"...eu consider ca tot ce facem in virtual si in viata reala ...e doar o copie a ceva ce sa facut demult de inaintasii nostri...chiar si marile opere ale scriitorilor...sunt exprimarile inaintasilor citite de autor inainte de a isi face opera sa...altfel nu devenea scriitor...Calatorintimp@yahoo.com

11:33 AM  

Post a Comment

<< Home